Görüntü ve Çatışma

Yazar : Bora Hay

17 Kasım 2013

Ekleyen: Emre Akdiş

2981

Görüntü ve Çatışma

Karakterinizin amacı, amacına ulaşamaması, kırılma noktası ve iç ya da dış çatışması bunların hepsi senaryonuzda olabilir.

Fakat görüntüde çatışma anlamı nasıl elde edeceğiz ve senaryoyu pekiştireceğiz?


A karakteri B karakteriyle senaryoda çatışıyor güzel ama bunu sürekli diyalog ve olaylarla gösterirseniz eksik kalması kaçınılmazdır.

Örnek; Toplumun şekillendirdiği karakterimiz günlük hayatına tekrar tekrar rutin şekilde devam etmektedir. Ayyaş karakterimiz ise tam aksi çizgide hayatını sürdürmektedir. Bunların diyalogları ve çekişmelerini elbette verebiliriz. Bunları bir çatı altında buluşturup sıkı dost yapabiliriz.

Peki ya? Sessiz bir filmde bu çatışmayı verebilirmiyiz? Peki, bu sessiz anlamı nasıl uyandırırız?

Karakterlerin günlük hayatını kafanızda canlandırın. Karakterleriniz mekânlarda dolaşsınlar, uğraşlarını izleyin, hatta abartıp mimik ve bakışlarını bile gözleyin bırakın kafanızda oynasınlar kurgulamayın.

Şimdi sıra geldi anlama

Mekân: Rutin karakterimiz en çok nerelerde vakit geçiriyor.

Zaman: Günlük hayatta zamanı nasıl ve ne ile değerlendiriyorlar.

Çevre: Bulundukları ait oldukları kültür aynı olmasına rağmen çevre karakterlerimize nasıl bakıyor.

Karakter: Karakterlerimiz bir olay karşısında, tepkileri neler (jest, mimik, davranış)

Çatışma: Karakterlerimiz hangi olaylar karşısında duraksıyorlar. Düşünüyorlar. İç ve dış değişimleri.

Anlam uyandırırken geniş bir analiz sonucu karakterimizin hayatlarını anlatacak mekânı verdik, Günlük uğraşlarını verdik, diğer insanların onlara bakışlarını verdik, karakterlerimizin dış dünyaya tepkilerini aktardık, amaç verirsiniz vermesiniz size kalmış. Bir durumu, olayı da ele almış olabilirsiniz. Son olarak karakterin çatışmadan doğan değişimi ya da kayıtsızlığını da verdikten sonra sessiz, anlam uyandırılmış bir senaryo var elimizde. Dilsiz iki karakter yarattınız adeta. Her şeyi sesle anlatmak sinemanın yaradılışına aykırıdır bunu unutmayın.

Analiz sonunda belki rutin şirketlerde, bürolarda, otobüslerde, taksilerde dolaştı ve ayak üstü yaşamların ayaküstü işleriyle uğraştı vesaire vesaire. Ayyaşımız ise sürekli kuytu-köşe,dökük ücra köşelerde varlığına bir anlam aradı beklide.Belki de etrafını bir bebeğin merakı gibi gözlemledi ama ait olacağı bir yer bulamadı tarzında görüntüler ile çok rahat resim çizebilirsiniz sessiz bir şekilde de.



Yazar : Bora Hay



PAYLAŞ



Yorumlar



Geri Dön: Ana Sayfa